Ett företag som kan allt det du behöver veta om modern

kommunikations-teknik.

 

Fråga oss

-

Vi vet!

 maxicom-logo copy

Företaget Kontakt Produkter Strålningsrisker Fyndavdelning Hälsa o politik

 


24 juli-22

 

Varje gång jag tankar vår Hyundai i40 Blue dieselbil 2012 års modell i Ulricehamn så tittar jag leende på Teslas laddstation som ligger bredvid.

Ofta står ganska många Tesla där i 30-75 minuter för "tankning" (har sett samma bilar där när jag passerat senare). Om man laddar sin Tesla hemma via ett vanligt eluttag så kan det ta upp till ett par dygn för att fylla batteriet. Hur är det möjligt att alla dessa Teslaägare låtit sig luras att köpa en elbil?

Vi brukar köra ca 130 mil mellan tankningarna och då har vi bränsle för ytterligare ca 10 mil kvar i tanken, även på vintern (tanken rymmer 70 liter, bilen drar i snitt 0,47 liter per mil, jag har kartlagt varenda tankning sedan den var ny, har hittills gått 25000 mil).

En Teslaägare kan köra ca 30-50 mil på en laddning (på sommaren), beroende av modell. Men då är det tomt i batteriet, så det troliga är att man kör kanske max 25-35 mil innan det är dags att ladda. Dessutom rekommenderas en Tesla-ägare att inte ladda mer än 80%, för det sliter mer på batteriet. Det är inte så tätt mellan Teslas snabbladdningsstationer, så det troliga är också att man laddar hemma.

Men denna inlaga handlar inte om antal mil eller laddtimmar, det handlar om livet! Livet för barn och arbetare i koboltgruvor i Afrika, hur många elbilsägare har en aning om vad deras val av bil ställer till med?

Se denna film eller läs denna text ur filmen.


Tillhör du dem som låtit dig påverkas av klimathysterikerna och tror att elbilar är till fördel för miljön och klimatet? Då är du grundlurad! Se denna länk, där bilindustrin gjort beräkningar om den elbil man själv tillverkar och säljer.

Se denna länk!



Ur fantasin

 

Jag drömde att vi lever i en värld där det bara finns elbilar!

Men så dyker det upp en ny uppfinning, en lika bekväm och funktionell bil men med en förbränningsmotor. Denna nya bil kostar bara hälften mot befintliga elbilar, den laddas med flytande bränsle som gör att den kan färdas i över 130 mil

på en tankning och tankningen tar mindre än en tjugondel av tiden det tar att ladda elbilen. Får man slut på bränsle i ödemarken kan man ha med sig en extra dunk med bränsle att fylla på med.

Den nya bilen väger bara hälften av elbilens vikt, den är avsevärt billigare och enklare att serva och den sliter mycket mindre på vägarna och däcken. Den kan

bogseras efter andra bilar om det råkat bli något fel på den, och den klarar att bogsera både andra bilar och husvagnar.

Den tål alla väder och den går att släcka med vatten om den skulle råka ta eld. Den behöver inga sällsynta icke förnybara jordartsmetaller i tillverkningen och den byggs med mindre mängd stål och andra material än vad som åtgår till elbilen.

Den behöver inte nyttja barnarbete i gruvor för framtagning av råvaror till tillverkningen. Tänk dig vilken succé det skulle bli och vilken efterfrågan den skulle få! Alla skulle vilja ha en sådan bil! Men tyvärr var det bara en dröm!

 

Dröm-Kalle


15 maj-23

Bluffen med reduktionsplikt! Här får du veta sanningen om galenskapen med reduktionsplikt, som inte har ett dugg med klimatförbättring att göra, det är precis tvärt om! Helheten med denna "plikt", utgör en större miljöförstöring än om vi totalt lät bli denna inblandning i fordonsbränsle. Mp är största pådrivaren av denna galenskap, vilket är till stor glädje för sossarna, som ser möjligheten att beskatta den lättlurade svensken ännu mera. Det är bara högre skatter som ligger till grund för "reduktionsplikten" och det kommer inom kort att ställas politiska krav på ökad reduktionsplikt, allt för att ta in högre skatter! 

Lyssna i denna länk!


31 maj -23

Alla förstår ju att om det inte handlar om en "klimatkris", då är satsningen på t ex elbilar också en bluff. Sanningen är att elbilar troligen utgör en större miljöbov än bensin och dieselbilar och sanningen är att det inte kommer att varken finnas el till dessa bilar och inte heller råvaror till att tillverka dem i framtiden. Men innan allmänheten har fattat detta så låter sig en del övertygas om sin egen miljögodhet och köper dessa dyra och onödiga fordon! Det blir inte så "kul" när elpriserna höjs till 8-10 kr/kWh i laddstationerna. Vad elbilsägarna inte förstår är att om bensin- och dieselbilar blir förbjudna så kan inte staten ta in dessa gigantiska skatter på dessa bilar. Det blir då elbilsägarna som får betala, registrering i form av kilometerräknare så som en gång fanns på alla dieselbilar, någon måste betala!

Se denna länk för mer info om miljöproblem med elbilar!


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       

Köp inte grisen

i säcken,

vi har  kunskap

för att

ge dig goda råd

               

                         

 

zodiac proline m

 

 

 

 

tk2170

gp388

gp340sprc5a2

 

 

 

 

 

                                         

cagogaqp

 

 

 

 

 

 

 

kenwood_tk7160           

freetalk_flex_01_90 1012

30265_2